31 Mart 2009 Salı

Bethhoven’ın arasından beliren caz aşağıda, Tanrı tarafından seçilmişlerin derin meditasyonu..

İnsanlar…

Merhaba küçük prens;

‘Kötü bir seçim yaptığını kabul etme yürekliliğin var mı? Çetin bir yol seçtim ben, kendi kendimin haritasının çizilmesi gerekeni, yakınıp durmamalıyım aslında.

Günlük küçük dışsal bir tören, fazlasıyla içine kapanık olan bir gün.. Salt başkası oldukları için imrenmeye değer görünen insanlara bakakalarak ortalıkta dolaşmaktan başka taze dışsal bir yaşantım yok bu aralar. Niçin sıradan olamıyorum? Neden yapabileceğimin tadına varacak, korku duymayacak kadar kendini beğenmiş değilim?

Oysa umarsızca bir iş edinmek, kendimi bir dış gerçeklikle doldurmak -insanların telefon faturalarını, yemek yemeyi, çocukları, evliliği-, evrendeki amacın bir parçası olarak kabul ettikleri yerde.
Kendinden hoşnut olmamakla depresyon, öfke arasında fark vardır. Kendinden hoşnut olmayabilirsin, bunun için bir şeyler yaparsın. Bilmiyorsan öğrenirsin, yazmaya çalışmamışsan, yazabilirsin. Birine kızgınsan ve onu bastırıyorsan da bunalıma girersin. Ben kime kızgınım? Kendime. Hayır hayır kendime değil. Kim o peki? Yürekten olmamızı sadece ister görünen topluma. Onlara göre yaşayabilecekmişim gibi görmüyorum kendimi ünlü bunu hissetmiyorum. Onlar ne ister görünüyorlar? İyi okullar, konforlu evler, güvenlik sağlayan sürekli bir işle ilgilenmemizi.. Benim için bunlar güzel ama arka sıralarda. Karnımızı doyurmak, içinde yaşayacak bir yer edinmek için paraya gereksinim duyuyoruz.

Yazmak hiçbir zaman yeterince para getirmez ama doyurur.
Ben sana gereksinim duyduğum için yazıyorum dün bügün yarın.
Beni yanımda olmadan doyuruyorsun.
Ya yanımda olsaydın?
Sence doyar mıydım?
Bilmiyorum…
Böyle işte Haymatlos.
Yaşamı öğren bakalım. Gümüş servis bıçağıyla kalın bir dilim kes kendine, kocaman bir pasta dilimi. Ağaç yapraklarının nasıl büyüdüğünü sonrada onların nasıl savrulduğunu gör boşver.
Tanrı’nın ışıklı tırnağını, bir meleğin örtük gözkapağı gibi ayın nasıl gecenin çiyi içinde alçaldığını öğren.
Bırak yaşam olagelsin..

Farid Farjad – Goleh Pamchal
28 Mart Cuma
21:14

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder